Krok po kroku to centrum diagnozy i terapii dzieci oraz młodzieży. Jest to miejsce stworzone przez specjalistów z myślą o stymulowaniu rozwoju dzieci w różnym wieku oraz wsparciu rodziców w tej najważniejszej drodze jaką jest towarzyszenie młodemu człowiekowi w przechodzeniu w kolejne etapy rozwoju. W centrum znajdziecie Państwo pomoc psychologiczną, logopedyczną oraz psychoterapeutyczną.
Prowadzimy konsultacje dla rodziców, diagnozę dzieci i młodzieży, terapię indywidualną oraz grupową. Zapraszamy również na warsztaty dla rodziców.
Dlaczego "Krok Po Kroku"?
Wszystko w życiu co robimy, tworzymy, osiągamy odbywa się właśniemałymi krokami. Czasami z różnych przyczyn dzieci potrzebują specjalisty, który krok po kroku wesprze rozwój, a rodzicom pomoże w towarzyszeniu swojemu dziecku. Jesteśmy po to, aby Wam pomóc. Naszą intencją nie jest przyspieszanie rozwoju a krok po kroku zdobywanie kolejnych umiejętności, lepszego rozumienia siebie i swoich emocji.
Krok po korku – stopniowo, powoli, w swoim tempie, ale systematycznie i konsekwentnie.
mgr Joanna Murzyniec – balbutologopedka.
Moje zainteresowania oraz praktyka logopedyczna koncentrują się wokół terapii jąkania. Ukończyłam podyplomowe studia z zakresu logopedii oraz z zakresu neurologopedii z elementami tyflologopedii. Ukończyłam Europejską Specjalizację Jąkania ESS – roczny, podyplomowy kurs akademicki organizowany przez 15 instytucji partnerskich z Europy i USA. Od 9 lat pracuję w Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Powiatu Krakowskiego, gdzie prowadzę indywidualną, a także grupową terapię jąkania oraz giełkotu dzieci i młodzieży, a także konsultacje dla rodziców i nauczycieli. Wiedzę uzupełniam regularnie, uczestnicząc w szkoleniach, konferencjach oraz inicjatywach poświęconych niepłynnościom mowy. M.in. uczestniczyłam jakoterapeutka–wolontariuszka w dwóch pierwszych polskich edycjach programu Camp Dream.Speak. Live – Odważ się marzyć, mówić i żyć! W swojej pracy stosuję m.in. podejście interakcyjne Palin PCI oraz Model CARE™ (Communication – Komunikacja, Advocacy –Samorzecznictwo, Resilience – Odporność, Education – Edukacja). Praca z osobami doświadczającymi jąkania jest moją pasją. Moim celem jest wspieranie dzieci, młodzieży i osób dorosłych z jąkaniem w skutecznej komunikacji, by mogli oni otwarcie się jąkać i żyć pełnią życia.
mgr Barbara Kulaç - Psycholog dzieci i młodzieży, diagnosta, trener Szkoły Dla Rodziców I i II stopnia, uczestnik kursu psychoterapii Systemowej Rodzin.
Edukację ukończyłam na Uniwersytecie Jagiellońskim na kierunku Psychologia Stosowana, uczestniczyłam w licznych konferencjach, warsztatach oraz szkoleniach. Zajmuję się diagnozą dzieci w wieku do lat 15, pracuję z rodzicami, indywidualnie z dziećmi. Moja pasja i pole zainteresowań to rozumienie i odkrywanie dynamiki funkcjonowania rodziny i jej poszczególnych członków. Wspieram dzieci i rodziców borykających się z różnorodnymi problemami, takimi jak całościowe zaburzenia rozwoju, nadpobudliwość psychoruchowa, zaparcia nawykowe, trudności emocjonalne i społeczne.
Konsultacje prowadzę w języku polskim, angielskim, tureckim.
mgr Joanna Chłopek – logopeda, filolog polski.
Absolwentka filologii polskiej o specjalności nauczycielskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz logopedii na Uniwersytecie Komisji Edukacji Narodowej (dawniej Uniwersytecie Pedagogicznym). W czasie studiów związana z Pracownią Badań nad Językiem Dziecka działającą przy Wydziale Polonistyki UJ. Doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. podczas praktyk i wolontariatu w Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, z którą jest związana również zawodowo. Ciągle ulepsza swój warsztat oraz doskonali się podczas szkoleń.
mgr Judyta Stopka - psychoterapeutka, pedagog.
Absolwentka kierunku pedagogiki specjalnej w zakresie terapii pedagogicznej oraz wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, a także całościowego kursu psychoterapii systemowej i psychodynamicznej rodzin, par i pacjentów indywidualnych w ośrodku rekomendowanym przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne.
Doświadczenie zdobyłam m.in. podczas stażu terapeutycznego w Ambulatorium Terapii Rodzin przy Oddziale Klinicznym Psychiatrii Dorosłych, Dzieci i Młodzieży Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie, w ośrodku wspierającym osoby z diagnozą całościowych zaburzeń rozwoju a także w pracy w specjalistycznej poradni psychologiczno-pedagogicznej. Obecnie aktywnie poszerzam wiedzę nt. specyfiki i wyzwań czasu okołoporodowego oraz wczesnego rodzicielstwa. Pracuję pod stałą superwizją.
W Centrum poprowadzę psychoterapię indywidualną dorosłych oraz konsultacje dla rodziców. Zapraszam również osoby potrzebujące wsparcia w okresie ciąży, porodu i połogu.
mgr Anna Nawrot - neurologopeda, filolog polski.
Prowadzę diagnozę i terapię dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej. Uczestniczyłam w wielu szkoleniach i konferencjach (dotyczących m.in. diagnozy i terapii miofunkcjonalnej, opóźnionego rozwoju mowy, współpracy logopedy z lekarzem stomatologiem i ortodontą oraz zagadnień dotyczących pracy z małym dzieckiem z niedosłuchem przewodzeniowym). Podczas diagnozy posługujęsię narzędziami takimi jak:Karty Oceny Języka Dziecka - AFA, Karty Oceny Logopedycznej Dziecka - KOLD, Karty Oceny Słuchu Fonemowego - KOSF. Diagnozę uzupełniam owywiad oraz obserwacje własne. Zajmuję się diagnozowaniem i terapią dzieci m.in. zopóźnionym rozwojem mowy, alalią/dyslalią, niedokształceniem mowy o typie afazji,oligofazją, zaburzeniami ze spektrum autyzmu, wadami wymowy. Prowadzę zajęcia grupowedla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, od 2 do 4 roku życia. Najlepiej spełniam się wpracy z małymi dziećmi, do 7 roku życia.
mgr Katarzyna Budyś – psycholog dziecięcy z pasją do pracy z najmłodszymi.
Moje korzenie zawodowe tkwią w studiach psychologii stosowanej na Uniwersytecie Jagiellońskim, które od lat wzbogacam o specjalistyczne kursy i szkolenia z zakresu dynamiki procesów poznawczych i emocjonalnych dzieci i młodzieży. Doświadczenie zawodowe zdobywałam w Polsce oraz Stanach Zjednoczonych, brałam udział w różnorodnych konferencjach krajowych i międzynarodowych. Moje serce należy do pracy z dziećmi w wieku od 2 do 12 lat, zwłaszcza z tymi, które przeżywają trudności takie jak mutyzm wybiórczy, wzmożoną wrażliwość, zaparcia nawykowe, zmagają się z objawami psychosomatycznymi, kłopotami z regulacją emocji. Oprócz indywidualnych terapii, prowadzę także grupowe zajęcia, w tym sesje TUS oraz grupy profilaktyczno-terapeutyczne, skupiające się na dzieciach o skłonnościach do wycofania, unikania. Mój zamiłowany obszar pracy to konsultacje dla rodziców, obejmujący szeroki wachlarz wyzwań rodzicielskich. Stawiam na relację jako kluczową podstawę wspierających działań terapeutycznych, które pomagają rodzinie funkcjonować harmonijnie. Umocniona relacja pomiędzy rodzicem i dzieckiem, wszelkie zmiany, które są dokonywane w jej intencji, to budowanie kompleksowego wsparcia dla całej rodziny, gdzie każdy jej członek czuje się wartościowy, zrozumiany oraz kompetentny.
mgr Aneta Orlińska – psycholog kliniczny specjalizująca się w pracy z dziećmi. Założycielka Centrum "Krok po Kroku".
Jestem absolwentką psychologii stosowanej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Ukończyłam specjalizację z psychologii klinicznej dzieci i młodzieży oraz psychoterapię systemową w terapii rodzin. Moją pasją jest praca z dziećmi w wieku 0-10 roku życia. Zajmuję się diagnozą oraz terapią indywidualną. Prowadzę terapię grupową dzieci – „Trening Umiejętności Społecznych”. Udzielam wsparcia rodzicom w zakresie problemów rozwojowych i wychowawczych.
Ukończyłam liczne szkolenia m.in. z zakresu autyzmu, Zespołu Aspergera, mutyzmu wybiórczego, nadpobudliwości psychoruchowej. Prowadzę również konsultacje dla nauczycieli, pedagogów przedszkolnych i szkolnych. Więcej o mnie na stronie anetaorlinska.com